Tuesday, February 20, 2024

WHAT DO YOU LOOK LIKE ? WHAT COLOUR IS YOUR HAIR ? WHAT COLOUR ARE YOUR EYES ?


   
                                                                                                                                                                                               Vocabulary   Family - Clothes - appearance - Adjectives to describe people


Describe a Person | Describe People's Appearance

















                      
STRUCTURES:                                                                                                         
NAME:
  • ¿Como te llamas? What's your name? My name is ..
  • ¿Cómo se llama? (ella)- What's her name? Her name is Mary.
  • ¿Como se llams? (el)- What's his name? His name is John.
AGE:
  • ¿Cuántos años tienes? How old are you? I'm ...10 years old.
  • ¿Cuántos años tiene?(ella)- How old is she? She is thirteen years old.
  • ¿Cuántos años tiene? (el)- How old is he? He is twelve years old.
APPEARANCE:
  • ¿Cómo eres? ¿Cuál es tu aspecto? What do you look like? I'm ....
  • ¿Cómo es?¿Cuál es su aspecto?(ella)-What does she look like? She  is...
  • ¿Cómo es? ¿Cuál es su aspecto? (el)- What does he look like? He is..

Online Activities :

     

                                                           

Click on the picture :


What colour is your hair ?Click on the picture :


 When we use more than one adjective, we have to put them in the right order.
      

 PHYSICAL DESCRIPTION 

  Have got =Tener

POSITIVE FORM (+)
NEGATIVE FORM (-)
INTERROGATIVE FORM (?)
HAVE GOT
I HAVEN’T GOT
HAVE I GOT...?
YOU HAVE GOT
YOU HAVEN’T GOT
HAVE YOU GOT…?
HE/SHE/IT HAS GOT
HE/SHE/IT HASN’T GOT
HAS HE/SHE/IT GOT…?
WE HAVE GOT
WE HAVEN’T GOT
HAVE WE GOT…?
YOU HAVE GOT
YOU HAVEN’T GOT
HAVE YOU GOT…?
THEY HAVE GOT
THEY HAVEN’T GOT
HAVE THEY GOT…?


ACTIVITIES HAVE GOT: 123456
                                             

                                                                     Click on the pictures :

                                                                                        
                    

                                                          
                                                                    




No comments:

Post a Comment